בקשה מהפרקליטות: ערערו על העונש הקל של הפורעים

ישראל רובין No Comments on בקשה מהפרקליטות: ערערו על העונש הקל של הפורעים

ארגון חוננו שלח בקשה לפרקליטות המדינה כי תגיש ערעור בגין העונש הקל שנגזר על שניים מהפורעים שביצעו לינץ' בזוג המאורס: 7 ו-5 שנות מאסר בלבד. עו"ד חיים בלייכר מחוננו "מחבלים מסוכנים שביצעו פעם אחר פעם פיגועים משולבים"

אולם בית משפט. אילוסטרציה צילום: Nati Shohat/FLASH90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עונש קל מידי: עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו שלח מכתב לפרקליטות המדינה בו ביקש כי יערערו על עונש המאסר הקל שנגזר על שניים ממבצעי הלינץ' בזוג המאורס בפרעות תשפ"א. מדובר בשני המחבלים הבגירים נואף אבו אלהווא ורמי סלאח אל דין.

שני המחבלים הורשעו בעבירות של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, התפרעות, חבלה במזיד במהלך הלינץ' עצמו, ואף בעבירות הצתה, זריקת בקבוקי תבערה ופגיעה בכוחות הביטחון באירועים שקדמו ללינץ. למרות כל האישומים נגדם – נגזרו עליהם 7 ו-5 שנות מאסר בלבד.

במכתבו מתאר עו"ד בלייכר את הלינץ' הקשה שביצעו השניים באביה אנטמן "בעיטות, אגרופים, הטחת מחסום משטרתי ואף דקירות בחזהו של אביה. כל זה נמשך מספר דקות בעת שאביה היה שרוע על הכביש.. בנוסף, היו הנאשמים שותפים לאירועים חמורים ביותר של כמה וכמה פיגועי בקת"בים כנגד כוחות הביטחון".

באחד האירועים ביצע נאשם 1 (אבו אלהווא) יחד עם מספר מחבלים נוספים מארב לרכב משטרה. אחד מהמחבלים השליך בקבוק תבערה על הרכב. כתוצאה מכך בער הרכב באש. בשעה שיצאו השוטרים מהרכב החלו אבו אלהווא וחבריו לירות לעברם זיקוקים בכינון ישיר.

עו"ד בלייכר הדגיש "מדובר במחבלים מסוכנים שביצעו פעם אחר פעם פיגועים משולבים, עם פוטנציאל ממשי של סיכון חיי אדם וכוחות הביטחון. אנו סבורים כי יש להתייחס לנאשמים כאל מחבלים אשר נטלו חלק פעיל וממשי במלחמה כנגד המדינה ואזרחיה… עם הגישה המקילה העולה מגזר הדין של בית המשפט הנכבד – לא ניתן להשלים".

בפניה הוסבר כי ענישה קלה מהווה פגיעה קשה בהתרעה ובמלחמה בטרור "ראשון במעלה הוא השיקול הביטחוני הנוגע לשלמות גופם וניהול מרקם חייהם התקין של אזרחי מדינת ישראל", וכי העבירות בהן הורשעו השניים יכולות להגיע לטווח מאסר של 25 שנים.

"לא ברור אפוא מדוע מסתפקת מערכת המשפט בענישה של שנים מעטות, חרף הרף הגבוה של חומרת המעשים. האם לא לעת כזו נחקק חוק המאבק בטרור?!", כתב עו"ד בלייכר בסוף מכתבו, וביקש מהפרקליטות לפעול להגשת ערעור על פסק הדין המקל ולדרוש החמרה בענישת המחבלים.



0 תגובות